09 March 2010

CONDOR HERO


malam ini sangat panas.
sepanas panas memanaskan.
kepanasan membuak buak.
terasa mau berguling guling bagai cacing kepanasan namun aku masih mempunyai kewarasan otak.
but research panas lam google image terkeluar benda yang lain pulak.
makin kupanas.
duduk depan kipas sambil kipas dibuka yang paling maksimum.
baru lega macam dah berak.
rambut mengurai ditiup angin bagai seperti akula condor hero yang terbang bersama burung condor.
aku terbang dan terbang

aku melihat beliau berlalu.
agak2 satu kaki dari kakiku.
aku melihat beliau berjalan dengan angkuhnya.
bagaikan aku yang menumpang rumah beliau.
aku sabar dengan harapan beliau berlalu dengan selamatnya.
aku melihat dengan ekor mata.
mata mngantuk.
ala2 kuyu.
namun beliau sudah melampaui batas.
kesabaranku tercalar.
beliau dengan enaknya memijak tempat aku beradu dengan kaki dan jemarinya.
aduh tak tertahan rasanya.
aku terus menyergah beliau
tapi
sergahan aku x diendahkan.
mampus la ko
aku terus terkam beliau
beliau lari bagai lipas kudung.
hah aku ambik botol ridsect
aku sembur puas2 kat mata beliau
puas hati tak terkira
ku lihat encik lipas terkulai selepas di serang bertalu talu
aku berdiri dgn penuh bangga.
terasa diri bagai superhero.
condor hero.

No comments:

Post a Comment