15 June 2010



aku dah muak ngan nasik minyak.
aku rase sume orang dah muak kan.
nanti kalu aku kawin aku xnak buat nasik minyak.
aku nak buat nasik kukus.
kelas gitu.hahaha
tapi ape aku boleh buat.
nasi minyak bagaikan sebati ngan orang kawin.
ade gak panggil nasi orang kawin.
itu menandakan kukuhnya dan eratnya nasi minyak dengan perkahwinan.
musim cuti sekolah ni mmg banyak orang kawin.
ada pro dan kon kan.
eh malam ni aku rase aku ni dah jadi macam deejay lak.
berbalik pada nasik minyak.
tengok je dah berjaya buat aku masuk terus dalam rumah pengantin.
tgk lam goodie bag ade ape.
kalu ada kuih trus sambar.
aku tgk makcik makcik n pakcik pakcik yang datang pun camtu.
amik syarat je makan nasik minyak.
tu pun sejemput.
kalu ada nasik putih n lauk lain baru la banyak sket kuantiti yang diambil.

air sirap pun sinonim ngan hari perkahwinan.
merah menyala lambang dua hati yang merah menyala.
warna darah pengantin baru.
tanda sehangat cinta yang bersemi.
kemerahan inai di jari pengantin.
air sirap yang sejuk menjadi penyelamat kepada para hadirin yang hadir.
walaupun selalu je yang aku minum sangat la tawar .
ataupun terlebih gula.
namun aku x kesah kerana cuaca di malaysia membuat aku bersyukur dengan rasa air yang ada.
ALHAMDULILLAH.


ape ape pun aku nak mengucapkan tahniah kepada mereka yang berjaya melansungkan perkahwinan dengan jayanya.
sesungguhnya membuat persiapan perkahwinan amatla memerlukan mereka mentally n phisically fit.
aku amat tabik pada mereka yang menjadi tulang belakang kepada sebuah majlis perkahwinan..

No comments:

Post a Comment