03 April 2010

BRAIN ITU OTAK


aku rase kebelakangan ni aku dah x banyak berpikir gune otak.
main taram jer.
bak kata orang terengganu bahang rambang jer.
aku rase cerebrum kat otak aku dah x berlipat.
tanda lipatan lam otak menandakan kalu kite makin banyak gune otak maka makin banyak lipatan kat otak kita.
so ari ni tetiba aku terpikir isu ni dah jadik makin serius.
i have to do something before its too late ayat omputihnyer.
aku rase ini ade gak kaitan ngan kes aku tertelan segerombolan semut.
berbalik pasal cerebrum lagik.

aku pun buat la research kat google.
fungsi dia adalah

1- menentukan tahap kecerdikan seseorang.
2- personaliti kita
3- memberi arahan atau respon terhadap semua deria anggota badan
4- merancang dan meneliti

melalui cerebrum nilah kita bertindak,membuat spesifikasi ,kritikan,berimaginasi dan memberi pendapat.
maafkan aku kalu aku salah sebab last aku sentuh buku bio ialah mase exam SPM.
aku slalu pikir camne la bentuk otak albert eistein.
musti otak dia berlipat lipat lagi pusing pusing dan putar putar kan.
lepas ni aku nak carik game la yang boleh buat otak aku berlipat,
tapi aku x suke kire kire.
memang la kire kire ni bagus tapi subjek nilah yang boleh buat aku tido awal selepas sejarah.
kadang kadang aku pelik sebab ape aku amatla mengantuk bile bab mengire
adakah aku x normal?
adakah aku ni kurang normal?
adakah aku ni x cukup khasiat?
no way man bab xcukup khasiat tuh.

walaubagaimanapun aku tetap gembira
entah la.
mungkin sebab nak panjangkan entri kali ni kot.
k lah aku nak bertakafur lak ni.

semoga aku x menjadi nyanyuk macam orang tua nyanyuk

1 comment:

Nor Wahidah Md Dam said...

bertafakur la...
mu nieh...
berbelit aku dgr nie...
hahahha

Post a Comment