25 April 2010

pagi yang gelap

pagi ini sangat indah.
embun pagi yang dingin.
bau embun yang wangi.
segar dan mantap.
bunyi burung berkicauan memanggil kawan kawan.
sebab itulah geng burung dipanggil sekawan burung.
bukan kumpulan burung.
matahari mulai mengintai celah celah dedaun
anjing anjing yang garang menyelongkar sampah.
mencari saki baki kfc.
sambil kakinya laju menguis nguis timbunan sampah.
aku termenung sejenak.
memikir sebab apa aku sakit perut.
adakah sebab perut kembung?
nak berak?
ataupun keracunan makanan?
arg memikirkannya sudah boleh membuat aku sakit kepala.
mata pun dah makin kuyu.
macam mata sylvester stallone.
aku mau mengorak langkah,
membentang tempat beradu.
satu persatu aku campak.
hah aku beradu dulu.
aku mahu mimpi berada di kepulauan yang indah
dihidangkan denga buah buahan tropika.
bunyi gitar hawaii.

greng greng greng..

selamat jalan

2 comments:

Nor Wahidah Md Dam said...

bahasa mu sungguh puitis...
tp still terselit koya mu tu..
hahhahah...

trieste said...

koya tetap ada..
sembang dulu..hahhha.
wawa ko nak blaja keer bahasa puitis ku itu?

Post a Comment