14 September 2010

SALAM AIDILFITRI


selamat menyambut hari raya buat semua.
moga bertambah pahala dan berkurangla dosa.
walaupun hari raya ke4 baru aku update blog ni.
tapi raya kan sebulan.
HHOORAAYYYYY..

anyway hari raya kali ni beri aku memori baru yang sgt bes sehingga mampu buat aku bercakap sorang sorang.

hari raya pertama.
ok.biasa.steady.layan.ampun maaf.

hari raya ke 2..
pukul 8.30 pagi.
di masa matahari mulai terik di pantai,
aku.emak.pak sedara n mak sedara n anak dia pergi ke pantai nun kat sana.
nek kete lek jer..
cuaca cam cerah jer.
lek lagi.
baru pukul 8.15.
mane panas lagi kata mak sedara aku.
aku pun ok jer.
pak sedara aku pun ok jer.
sepupu aku dah excited gile.


sampai destinasi .
panahan matahari bagai kat sudan.
aku terpana.
semua dalam kereta terkesima.
nak mandi ke x.

mandi je la.
bukan selalu mandi pantai pagi raya kata mak sedara aku.
terasa kulit aku makin dimamah oleh sinaran matahari.
argh lupe pakai sunblock.hahhaha
dikala orang lain sibuk mencari tempat teduh untuk berlindung.
kami lek jer gi pantai mandi lam sejam due.
tatkala matahari tengah atas kepala.
kami lek jer berenang renang ke tepian.
tatkala panas terik memancar.
kami lek jer duk atas batu duk layan melihat keindahan alam sekitar.
walau mata semakin sepet menahan sinaran uv.
namun aku gagahi jua berbekalkan ayat dari kawan aku.
matahari pagi2 bagus untuk kesihatan.
ade vitamin d .
kalau x silap aku ah.
yeah.


hasilnya.
kulit semakin berkilat dan merelit.
yeah.
aku bahagia.

anyway aku pun da tatau nak cakap pe lagi.
nanti aku mengarut da.
selamat hari raya.
maaf zahir je.
batin xde kene mengene erk.


erm hasil salam korek tangan dah berkurang.
salam korek tangan ialah salam yang lepas salam tetiba ade duit terselit.
muahahaahah.

camane aku nak naikkan hasil raya tahun ni?
esok kene berusaha lebih ni.
raya kan sebulan .
hahahhaha.

eh lupe lak.
petang tu aku dapat tau pak guard cerita kat pantai tu ada kes.
kes beruk gigit bontot budak.
sampai masuk spital budak tersebut.
hahhahahaha.
nasib baik pergi mandi pagi.
selamat kami berlima.
beruk x tahan cuaca panas.
oleh itu kalu nak elakkan dari serangan beruk liar yang comel.
anda boleh cuma mandi pantai semasa waktu matahari tgh menggelegak atas kepala.
aku gerenti la xde yang berani kacau nyer.
siap beruk2 leh tabik lagi ngan aksi berani mati anda.

sekian terima kasih
terima kasih juga kepada pak guard pantai tanjung bidara kerana sudi berkongsi cerita anda.

No comments:

Post a Comment